سید رضی. ( 1375) .نهج البلاغه. ترجمه : سید علینقی فیض الاسلام(چاپ پنجم). تهران: انتشارات فیض الاسلام.
سید رضی. ( 1394) .نهج البلاغه. ترجمه : محمد دشتی (چاپ دوم). تهران: انتشارات پیروز.
شیخ زاده، محمد .( 1392). رهبری خدمتگزار پارادایم نوین رهبری از دیدگاه امام خمینی(ره)، ج1 (چاپ اول) . قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
شیخ زاده، محمد.( 1391). الگوی رهبری خدمتگزار مبتنی بر دیدگاه امام خمینی(ره(. دو فصلنامه علمی تخصصی اسلام و مدیریت، دوره 1 ، شماره 1، ص 7-36.
قلاوندی، حسن؛ علی زاده، معصومه .( 1393). تحلیل همبستگی ویژگی های رهبری خدمتگزار مدیران، عدالت سازمانی ادراک شده و وجدان کاری در میان اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه. فصلنامه علمی پژوهشی فرایند مدیریت و توسعه، دوره 27، شماره3 ، شماره پیاپی 89 ، ص 3-20 .
قلی پور، آرین؛ پور عزت، علی اصغر؛ حضرتی، محمود. (1388). بررسی تأثیر رهبری خدمتگزار بر اعتماد سازمانی و توانمند سازی در سازمان های دولتی.دو فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت دولتی، دوره 1، شماره2، ص103-118 .
لطیفی، میثم؛ پور، سمیرا؛ حسینی، زهرا؛ حیدری، محمد علی. ( 1392)."بررسی تاثیر رهبری خدمتگزار بر اعتماد در تیم و اثربخشی تیمی". دو فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش نامه مدیریت تحول، دوره 5 ، شماره 10 ، ص 65-93.
مجد زاده، منور؛ هویدا، رضا؛ رئیسی، عباس؛ کاوه، کیوان.(پاییز 1393). نظریه رهبری خدمتگزار با تکیه بر سیره امام رضا (ع) . فصلنامه بصیرت وتربیت اسلامی، دوره 30 ، شماره 11، ص 139-160.
مجلسی، محمد باقربن محمد تقی؛ بهبودی، محمد باقر. ( 1375). بحار الانوار ج 137 ( چاپ سوم)، تهران: نشر اسلامیه.
محمدی ری شهری، محمد.. (1389). میزان الحکمه ج 3 ترجمه: حمید رضا شیخی، قم: مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث.
مکارمشیرازی، ناصر ناصر و جمعی از فضلا و دانشمندان ( 1390). پیام امام امیرالمؤمنین (ع): شرحی تازه و جامع بر نهج البلاغه، جلدهای 11، 12، 13، تهران: چاپ دارالکتب اسلامیه
نادی ، محمد علی ؛ قهرمانی، نسرین. ( 1390). رابطه بین رهبری خدمتگزار با اعتماد به ناظر، اعتماد به سازمان و رفتار مدنی اجتماعی در بین پرستاران بیمارستانهای آموزشی دولتی شهر شیراز. فصلنامه علمی پژوهشی بیمارستان، دوره 10، شماره 3، ص 42-51.
نصر اصفهانی، مهدی؛ نصر اصفهانی،علی. (1389) . طراحی مدل رهبری خدمتگزار بر اساس دیدگاه امام علی(ع) و مقایسه آن با نظرات اندیشمندان غربی. دوفصلنامه علمی ترویجی منهاج ، دوره6 ، شماره 11، ص 143-163 .
Attride- Stirling, J. (2001), “ Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative Research”, Qualitative Research, Vol. 1, No. 3, Pp. 385- 405.
Barbuto, J. E., Jr., & Wheeler, D. W. (2006), Scale Development and Construct Clarification of Servant Leadership Group & Organization Management, 31(3), 300-326.
Beck, Curtis D. (2014). Antecedents of Servant Leadership A Mixed Methods Study. Journal of Leadership & Organizational Studies, 2014, Vol.21(3), pp.299-314.
Boone, Larry W; Makhani, Sanya. ,( 2012) Five necessary attitudes of a servant leader. Review of business: a quarterly publication of the Business Research Institute. St.John's University, Vol.33(1), pp. 83-96
Brewer, C.(2010). Servant Leadership: A Review of Literature, Online Journal of Workforce Education and Development, Volume IV, Issue 2.
Braun, V. & Clarke, V. (2006). “Using thematic analysis in psychology”, Qualitative Research in Psychology, Vol. 3, No 2, Pp. 77-101.
Dennis ,R.S.(2004)."Servant leadership theory: Development of the servant leadership theory assessment instrument ". A Dissertation presented in Partial fulfillment of the requirement for the degree Doctor of Philosophy.
Dirk. Van. Dierendonck ; Kathleen. Patterson. (2015). Compassionate Love as a Cornerstone of Servant Leadership: An Integration of Previous Theorizing and Research. Springer Science + Business. Media Dordrecht. 128:119–131.
Horsman,J.H.(2001)." Perspectives of servant leadership and spirit in organization", A Dissertation presented in Partial fulfillment of the requirement for the degree Doctor of Philosophy. ,Gonzaga university.
Hunter, Emily M. ; Neubert , Mitchell J. ; Perry, Sara Jansen ; Witt, L.A. ; Penney, Lisa M. ; Weinberger, Evan. (2013). Servant Leaders Inspire Servant Followers: Antecedents and Outcomes for Employees and the Organization. The Leadership Quarterly [Peer Reviewed Journal] .24 (2013) 316–331.
Keith, K. M. (2008). The case for servant leadership. Westfield, IN: Greenleaf Center for
Servant Leadership.
Page, Don & Wong, Paul T. P . (2003). An Opponent-Process Model and the Revised Servant Leadership Profile , Proceedings from the 2003 Servant Leadership, Research Roundtable,Virginia Beach, VA: Regent University School of Leadership Studies.
Mertel , Tina ; Brill ,Carol. (2015).What every leader ought to know about becoming a servant leader. Industrial and Commercial Training, Vol. 47 Iss 5 pp. 228 – 235. Permanent link to this document: http://dx.doi.org/10.1108/ICT-02-2015-0013.
Mittal, Rakesh ; Dorfman, Peter W. )2012(. Servant leadership across cultures. Journal of World Business, October 2012, Vol.47 (4), pp.555-570.
Reave Laura. (2005). Spiritual Values and Practices Related to Leadership Effectiveness, Leadership Quarterly, Vol. 16, PP: 655-684.
Russel. F. Robert; Stone, A. Gregory (2002). A review of servant Leadership Attributes: Developing Apractical Model, Leadership and organization development Journal, Vol 23. Wo. pp. 145-157.
Semler, T.C. ( 2007), Servant-Leadership, Shifting Paradigms/Empowering people: A Content Analysis of Servant- Leadership (M.A thesis).
Thakore , Digvijaysinh. (2013). Servant Leadership. International Letters of Social and Humanistic Sciences. 7(2013) :23-32. Central and Eastern European Online Library (C.E.E.O.L.).