قرآن کریم.
آهنچیان، محمدرضا و منیدری، رمضانعلی (1383). «رابطۀ مهارتهای ارتباطی مدیران با سلامت سازمانی»، پژوهشنامۀ علوم انسانی و اجتماعی، سال چهارم، شمارۀ 12.
استونر، جیمز و فریمن، ادوارد (1375). مدیریت، ترجمۀ سیدمحمّد اعرابی و علی پارسائیان، تهران: مؤسسۀ مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
اعرافی، علیرضا (1380). «نگرش به حکومت و مدیریت از منظر امام علی (ع)»، مجلۀ حوزه و دانشگاه، شمارۀ 26، بهار، ص 22-45.
الوانی، مهدی (1379). مدیریت عمومی، تهران: نشر نی.
ایراننژاد پاریزی، مهدی (1385). اصول و مبانی مدیریت (در جهان معاصر)، چاپ اول، تهران: انتشارات مدیران.
بدرقه، علی(1383). تکنولوژی آموزش، گرمسار: نشر دانشگاه آزاد ـ واحد گرمسار.
بهرامیزنوز، مریم (1390). «محورهای ترغیب و تشویق کارکنان برای کار و کوشش جهادی»، قابل دسترس در وبسایت زیر:
http://www.banksepah.ir/upload/modules/articles/pdfs/82.pdf
تولیت زواره، سیدمحمّدرضا (1387). «ارتباطات مؤثر»، ماهنامۀ اندیشهگستر سایپا، ش 36، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
جاسبی، عبدالله (1380). اصول مبانی سازمان و مدیریت، چ 11، تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی ـ واحد تهران.
جواهری، منوچهر (1379). مدیریت تحول، تهران: انتشارات دفتر همکاری علمی بینالمللی وزارت آموزش و پرورش.
حسنی، سیدمحمّدابراهیم (پاییز و زمستان 1383). «سیرۀ حکومتی امام علی (ع) در ارتباط با کارگزاران/ پاسخگویی و حکومتداری»، فصلنامۀ اندیشۀ انقلاب اسلامی، ش 12-11، ص 32-24.
دعایی، حبیبالله (1373). «ارائۀ الگوی ارتباطات سازمانی مناسب در گروه ملی صنعتی فولاد ایران»، فصلنامۀ دانش مدیریت، ش 25.
ذاکری، علیاکبر (1379). «اصلاح ساختار اداری در حکومت علوی»، مجلۀ حوزه، ش 101-102، ص 1-14.
رضائیان، علی (1374). مدیریت رفتار سازمانی، چ 3، انتشارات دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران.
رضائیان، علی (1379). مدیریت رفتار سازمانی، تهران: انتشارات سمت.
شیخ مفید، محمّدبنمحمّد نعمان عکبری بغدادی (1373). الجمل، ترجمۀ سیّدعلی میرشریفی، انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزۀ علمیۀ قم.
علیزاده اقدم، رسول (1380). ارتباطات سازمانی، تهران: انتشارات آوای نور.
فرهنگی، علیاکبر؛ صفرزاده، حسین؛ خادمی، مهدی (1383). نظریههای ارتباطات سازمانی، تهران: نشر رسا.
فرهنگی، علیاکبر (1386). ارتباطات انسانی، چ 12، تهران: مؤسسۀ خدمات فرهنگی رسا.
قبادی، مجید (1387). «مهارتهای ارتباطی»، ماهنامۀ بانک ملی، ش 150، اسفندماه.
قرایی، امانالله (1386). «مهارتهای ارتباطی و رفتار سازمانی»، قابل دسترس در:
www.neshastemi.com
مرتضوی، سعید و مهربان، حمید (1383). «بررسی رابطۀ بین مهارتهای ارتباطی مدیران و تعهد سازمانی»، پژوهشنامۀ علوم انسانی و اجتماعی، سال چهارم، شمارۀ شانزدهم.
معادیخواه، مجید (1374). فرهنگ آفتاب، تهران: نشر ذره.
مقیمی، سیدمحمّد (1385). سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی، چ 4، تهران: انتشارت ترمه.
مورهد و گریفین (1374). رفتار سازمانی، ترجمۀ سیدمهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، تهران: انتشارات مروارید.
میرسپاسی، ناصر (1384). مدیریت منابع انسانی و روابط کار، تهران: انتشارات شروین.
میرکمالی، سیدمحمّد (1379). رفتار و روابط در سازمان و مدیریت، تهران: نشر رامین.
نهجالبلاغه (1379). گردآوردۀ سیّدرضی، ترجمۀ حسین انصاریان، تهران: انتشارات پیام آزادی.
نهجالبلاغه (1373). گردآوردۀ سیّد رضی، ترجمۀ سید جعفر شهیدی، چ 5، تهران: انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی.
واحد دین و اندیشۀ تبیان زنجان (1391). «حکومت از دیدگاه حضرت علی (ع)»، قابل دسترس در وبسایت زیر:
هارجی، اون؛ ساندرز، کریستین؛ دیکسون، دیوید (1386). مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میانفردی، ترجمۀ مهرداد فیروزبخت و خشایار بیگی، چ 4، تهران: انتشارات آرین.
هلر، رابرت (1383). ارتباط مؤثر، ترجمۀ سیدعلی میرزایی، چ 2، تهران: انتشارات ساراگل.
Argyris, Chris (1986). “Skilled Incompetence”, Harvard Business Review 64 (5):74-80
Schermerhorn, John R.(1993). Management for productivity, Fourth Edition, prined in the United States America, Wiley Publisher.