نوع مقاله : علمی-پژوهشی

نویسنده

دانشکده زبانها و ادبیات خارجی و دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گروه زبان و ادبیات اردو - مطالعات هند

چکیده

حماسه عاشورا الگوی کاملی برای مسلمانان در طول تاریخ بوده است . آن زمان که امام حسین هل من ناصر ینصرنی  رافریاد  می زند این سوال را  از تاریخ فردای بشریت   می پرسند.  جواب این پرسش را پس از هزاران سال دوستداران اهل بیت  در جای جای کره خاکی با معرفت تام با فرهنگ و زبان خاص خود پاسخ می دهند .روزی در جائی که خاندان ابوسفیان دستو رجشن وسرور را در روز عاشورا صادر کردند تا با تحریف حقانیت این واقعه عظیم را متشبه سازند در شمال و جنوب و شرق و غرب هندوستان عده ای خود را برهمنان حسینی خطاب می کنند  و بنا بر روایات و مرثیه های تاریخی ، خود همچون "کبت " و" چارن" را از دوستداران اهل بیت می دانند  آنان .بر شر بودن حکومت یزید و خیر بودن حکومت حسین ایمان دارند. این گروه  مراسم عاشورا را  درست پس از رویت هلال ماه آغاز می کنند و تا 8 ربیع الاول با مراسم و مناسک خاصی  ادامه می دهند
این پژوهش به بررسی  و تحلیل علل ماندگاری فلسفه عاشورا در میان هندوان  هندوستان  و برهمنان حسینی می پردازد .

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

The influence of Alawite Shiites on the threnody of "Kabat" among the distinguished classes of Hindus

نویسنده [English]

  • farzaneh azamlotfi

Faculty of Foreign Languages ​​and Literature and Faculty of World Studies, University of Tehran, Department of Urdu Language and Literature - Indian Studies

چکیده [English]

The Ashura epic has been a perfect example for Muslims throughout history. When Imam Hussein (as) shouts at Nasser Yensrani, they ask this question about the history of tomorrow's humanity. After thousands of years, Ahl al-Bayt lovers around the world have been answering this question with full knowledge of their culture and language. One day, the Abu Sufyan family issued a statement on Ashura to distort the legitimacy of the incident. In the north, south, east and west of India, some people call themselves Husseini's brothers and according to historical narrations and laments, they consider themselves as "Kabat" and "Charn" as lovers of Ahl al-Bayt. They believe that Yazid's government is evil and Hussein's government is good. This group starts the Ashura ceremony right after seeing the crescent moon and continues until the 8th of Rabi al-Awal with special ceremonies and rituals.
This study examines and analyzes the reasons for the persistence of Ashura philosophy among Indian Hindus
 

کلیدواژه‌ها [English]

  • Rakheb
  • Dir Tersa's Narration
  • threnody of Kabat
  • chaaran
 محمد زاده ،مرضیه،1388"حسین بن علی علیه السلام امام شهدا ادبیات عاشورایی" تهران ، مجتمع فرهنگی عاشورا.:
حیدری ابراهیم 1380"تراژدی کربلا مطالعه جامعه شناختی گفتمان شیعه " قم ،مترجمان _علی معموری ،محمد جواد معموری )موسسه دار الکتاب الا اسلامی .
محدثی ،جواد،1385"فرهنگ عاشورا "قم 20 متری مصلای قدس شماره682
شوشتری ،میرعبد اللطیف خان ،1241 هجری"تخفه العالم و ذیل التحفه حیدر آباد هندوستان ."،نشر طبع
اعظم لطفی ،فرزانه ،1393"منتخب نغمه خداوندی گیتا" قم ،نشر مجمع ذخایر اسلامی
جلالی نایینی،1381،اوپانیشاد (سر اکبر) ،تهران   ،انتشارات علمی
References:
Nath.Dharmendra.”Azadadari-E-Hazrat Imam Hussain (A.S)Ek Afaqi Tahreek 2013 al hoda new Delhi India
Nadeem .Inamdar.RizwanKhan 22 January 2016The "Brahmins who went to war for the Imam". Times group, India. Times of India.
Akram, Maria). 5 November 2014"For Hussaini brahmans, it's Muharram as usual. Retrieved (". Times group, India. The Times of India.
Zeba T Hashmi (March 17, 2015). "Ashura and pluralism". Daily Times, Pakistan. Retrieved.
Abul Fazl (November 5, 2014). "The Brahmins Who Fought For Imam Hussain At Karbala". Kashmir Observer Online
Sheik, Majid (26 November 2012). "Karbala and how Lahore was involved". Dawn. Dawn News Paper, Lahore. Mitra, Sisir Kumar. (First Print 1949).The Vision of Inida. Bombay, India: Jaico Publishing House.
"Hussaini Brahmans: 9 August 2013 A historic bondage between Hindus and Shias". News Bharati English). "Brahmins Fought for Imam Hussain in the Battle of Karbala". Hindu.
Holester.JohnNorman1988Islam ND Shia Faith in india New Delhi .
Ibbbodton,SirDenzel and H,Rose”date?AGlossary of Tribes andCastes of the panjab and North Westen provinces.
Malik,Yasin(,1605-1748)” Asocial History of Muslims in india”  Lucknow.
Broughton,ThomasDuer,1813, “Letter Written A Mahratta Camp during the year 1809, “Archibald Constable and Company ,14 Prliment Street S-W,London,Joh Murry, .

باقری،سیدہ صافیہ ،بانو2003"امام حسین سےہندووں اور ان کے دیوتاؤں کا تعلق " لکہنؤ، متعلم شیعہ انٹر کالج مشمولہ ماہنامہ اصلاح،محرم نمبر۔
نات ،دھر میندر، ،2013"عزاداری حضرت امام حسین علیہ السلام ایک آفاقی تحریک"" نئی دھلیـہندوستان الہدی انٹر نیشنل پبلشرزاینڈڈسٹر یبیو ٹرز،
موسوی ،رشید، "دکن میں مرثیہ اور عزاداری،،"1989،نئی دہلی ،مترقی اردو بیورو