An Analysis of the Economics of Language in the Letters of Nahj al-Balagha Based on Halliday's Functional Linguistics Theories
r.ballawy
ballawy@
(دانشیار گروه زبان و ادبیات عربی، دانشگاه خلیج فارس – بوشهر)
author
Zahra
mahoozii
(کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عربی، دانشگاه خلیج فارس - بوشهر)
author
text
article
2019
per
Language Economy is a mental-lingual activity that mind by applying the least linguistuc structures uses the lingual patterns to represent the intended concepts and meanings. In other words, it is the principle of Parsimony. Language Economy is common in all languages all over the world. Arabic is not an exception, but a prominent example of this. It is abundatly seen in Nahi al-Balagha which is a literary masterpiece in religious texts. This valuable book has multiple chapters one of which is the letters of Imam Ali. This letters have different parts including wills, circulars, instructions, governmental commands, and written letters that are characterized by excerpt, abbreviation, briefness, and Parsimony principle. This research aims to study Language Economy in Nahj al-Balagha letters based on Halliday's Systemic Functional Linguistics Theories using a descriptive-analytical approach. The results of this study reveal that Imam Ali has used the Parsimony principle in all the lingual levels and layers of letters in order to keep and save his message in the mind of the reader as well as to transfer the important governmental messages, wills, and instructions.
Imam Ali ΄s Studies
Institute For Humanities And Cultural Studies
2383-0859
10
v.
20
no.
2019
1
22
https://alavi.ihcs.ac.ir/article_5143_4fe2051039bdff44c7edcdcd047ffdbf.pdf
dx.doi.org/10.30465/alavi.2019.5143
.
Hasan
rangriz
دانشیار گروه آموزشی مدیریت منابع انسانی و کسب وکار، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
author
text
article
2019
per
Imam Ali ΄s Studies
Institute For Humanities And Cultural Studies
2383-0859
10
v.
20
no.
2019
1
24
https://alavi.ihcs.ac.ir/article_5144_c69c57bb4a22981ef05c93da15400265.pdf
dx.doi.org/10.30465/alavi.2019.5144
.
wahid
sabzianpoor
استاد گروه زبان و ادبیات عربی، دانشگاه رازی، wsabzianpoor@yahoo.com
author
faroogh
nemati
دانشیار گروه زبان و ادبیات عربی، دانشگاه پیام نور، faroogh.nemati@gmail.com
author
text
article
2019
per
Imam Ali ΄s Studies
Institute For Humanities And Cultural Studies
2383-0859
10
v.
20
no.
2019
1
26
https://alavi.ihcs.ac.ir/article_5145_549e9c61e5783e69939048c912ddb2c1.pdf
dx.doi.org/10.30465/alavi.2019.5145
.
Mohammad Ali
abbasian
دکتر محمدعلی عباسیان چالشتری، دانشیار دانشگاه پیام نور، گروه فلسفه و کلام اسلامی
author
text
article
2019
per
Imam Ali ΄s Studies
Institute For Humanities And Cultural Studies
2383-0859
10
v.
20
no.
2019
1
24
https://alavi.ihcs.ac.ir/article_5146_8e7e8de06e456837c91c4323c63f6eef.pdf
dx.doi.org/10.30465/alavi.2019.5146
-
Jafar
Torkzadeh
دانشیار بخش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز . شیراز. ایران. djt2891@gmail.com
author
Reza
Aghili
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیرازrezaaghili48@yahoo.com
author
m-salman
Salman pour
دانشیار گروه معارف اسلامی، دانشگاه شیراز،شیراز msalman@rose.shirazu.ac.ir
author
r
marzoghi
استاد بخش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیراز. ایران. rmarzoghi@rose.shirazu.ac.ir
author
Jafar
Jahani
دانشیار بخش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیرازJahani@shirazu.ac.ir
author
text
article
2020
per
-
Imam Ali ΄s Studies
Institute For Humanities And Cultural Studies
2383-0859
10
v.
20
no.
2020
1
30
https://alavi.ihcs.ac.ir/article_5156_ebec98f0f36715991723ea27b16db445.pdf
dx.doi.org/10.30465/alavi.2020.5156
.
Esmat
Hemmati
استادیارگروه معارف و الهیات دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه زهرای اصفهان
author
text
article
2020
per
.
Imam Ali ΄s Studies
Institute For Humanities And Cultural Studies
2383-0859
10
v.
20
no.
2020
1
20
https://alavi.ihcs.ac.ir/article_5159_fc3f08f51cca0d101552de809b4ddbaf.pdf
dx.doi.org/10.30465/alavi.2020.5159
.
Maryam
saneapour
استادیار پژوهشگاه علوم انسانیو مطالعات فرهنگی
author
text
article
2020
per
Imam Ali ΄s Studies
Institute For Humanities And Cultural Studies
2383-0859
10
v.
20
no.
2020
1
24
https://alavi.ihcs.ac.ir/article_5160_c7ac63bdf219e040a9aa8d68c909d3e4.pdf
dx.doi.org/10.30465/alavi.2020.5160
.
z.
narimani
دکترای زیان و ادبیات عرب دانشگاه تهران
author
Ali Bagher
btaheriniya
استادیارگروه زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران
author
text
article
2020
per
.
Imam Ali ΄s Studies
Institute For Humanities And Cultural Studies
2383-0859
10
v.
20
no.
2020
1
28
https://alavi.ihcs.ac.ir/article_5162_5a31a661b09dc27ce35f5c62775f1ca3.pdf
dx.doi.org/10.30465/alavi.2020.5162
.
saeed
tofigh
دانش آموخته دکتری تاریخ تشیع دانشگاه اصفهان، ، tofigh_saeed@yahoo.com (
author
vajiheh
miri
دانش آموخته دکتری تاریخ تشیع، vajiheh.miri@gmail.com
author
text
article
2020
per
.
Imam Ali ΄s Studies
Institute For Humanities And Cultural Studies
2383-0859
10
v.
20
no.
2020
1
22
https://alavi.ihcs.ac.ir/article_5163_3586f0ab11bcf8474c5f9f7e0558d3c1.pdf
dx.doi.org/10.30465/alavi.2020.5163
.
Maryam
msaeedyan
تاریخ اسلام، دانشیار، گروه معارف اسلامی، دانشکده الهیات و معارف اهل بیت(ع)(دانشکده ادبیات و علوم انسانی)، دانشگاه اصفهان، اصفهان
author
text
article
2020
per
.
Imam Ali ΄s Studies
Institute For Humanities And Cultural Studies
2383-0859
10
v.
20
no.
2020
1
24
https://alavi.ihcs.ac.ir/article_5164_6ce6b70ed858b964b91daf0f80adc322.pdf
dx.doi.org/10.30465/alavi.2020.5164
.
mehdi
zafar Hosseini
دانشجوی دکتری دانشگاه فردوسی در علوم قرآن و حدیث
author
Ali
asadi Asl
نویسنده مسئول هستند و دانشیار دانشکده الهیات در علوم قرآن و حدیث
author
Hasan
naghizadeh
استاد علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی
author
text
article
2020
per
.
Imam Ali ΄s Studies
Institute For Humanities And Cultural Studies
2383-0859
10
v.
20
no.
2020
1
23
https://alavi.ihcs.ac.ir/article_5165_a3091f0d6d71276503cc233f922445c4.pdf
dx.doi.org/10.30465/alavi.2020.5165
.
Kobra
Rastgoo
استادیار زبان و ادبیات عربی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشکدۀ علوم قرآنی، مشهد
author
text
article
2020
per
.
Imam Ali ΄s Studies
Institute For Humanities And Cultural Studies
2383-0859
10
v.
20
no.
2020
1
24
https://alavi.ihcs.ac.ir/article_5166_6eb490723c872c1d153c6449a9d6a7ae.pdf
dx.doi.org/10.30465/alavi.2020.5166